I’m only 21.

Yeni şarkılar dinliyorum ben de işte, bu zaman zarfında. Yapacak hiçbir şeyim yokken her zaman yaptığım şeylerden biri. Kitap okurum, yeni filmler izlerim, yeni şarkılar dinlerim. Film zevkim bile değişti. Daha üç-dört yıl öncesine kadar korku filmleri için çıldıran bir ergendim. Şimdi daha derin & anlamlı dram filmleri izliyorum, ya da görkemli fantastik filmler. Aslında daha çok, az kişi tarafından bilinen şaheser filmler izlemeyi seviyorum. Etrafınızdaki kimsenin bilmediği, adını bile duymadığı, kıyıda köşede kalmış, unutulmaya yüz tutmuş filmler. Ink‘i çok sevmiştim ben mesela. Hiç kimseden duymadım, kimse bunu izlemelisin demedi. Fragmanını görüp merak etmedim. Konusunu okuyup “bak bu iyi olabilir” demedim. Sadece internette ismini gördüm, edindim, ve izledim. O kadar. O filmle aramda bir bağ olduğunu düşünüyorum mesela. Bir tek bana aitmiş gibi. Ya da o hikayeye en fazla ben anlam yükleyebilirmişim gibi. Moiraine ve Abberline dışında da etrafımdaki hiç kimseye bahsetmem o filmden. Bak bu, kendime saklayabileceğim filmler olmasından daha da güzel bir şey mesela. Artık uzakta değil, etrafımda özel insanlar var. Güç kaynakları.

Her neyse, duygusala bağlamayacağım tabii ki. Sadece bir de şunu söylemek istiyorum; bir insanı kelimelerle ifade edemeyeceğin kadar çok sevdiğin ve her şey için dürüst davrandığın zaman bile bir şekilde, iyi olmuyor. Ama en azından, hayatının en önemli anlarını yaşıyorsun; “artık kaybedeceğim hiçbir şey yok” diyebildiğin an, mutlu sonla bitmeyen ama son derece gerçekçi bir filmin içindeymişsin gibi hissediyorsun. Çünkü hey, bunca zaman “kaybedeceğim hiçbir şey yok” demenin nasıl bir duygu olabileceğini düşünmüş bir insanım ben. Yapılabilecek her şeyi yapıp söylenebilecek her şeyi söylemek, hayatın boyunca bir şekilde hissettiğin “içinde kalmışlık” duygusunu kendine bir an bile yaşatmamak çok önemli. Neredeyse kendine vermiş olduğun bir hediye diyeceğim. Evet, bu his içinde bulunduğum iğrenç derecede kötü halde bile, güzel bir duygu. En azından hayatımın bir döneminde -belki de en güzel döneminde- hayalimde canlandırdığım ve özendiğim biri olmayı başardım. Kendinden nefret etmeyen, kendinden emin, bu zamana kadar hiç olmadığı kadar cesur. Bir insan hem bir başkasını -kendinden çok, her şeyden çok- sevip hem de nasıl bu kadar güçlü olur ki demeyin, işte anlattıkça ne kadar güçlü olabildiğimi görüyorum. Ama güçlü olmak mutlu ya da halinden memnun olmakla aynı anlama gelmiyor. Bunun farkında olmak lazım.

Yeni şarkılar keşfediyorum dedim ya, Lily Allen – I Could Say‘i dinledim, “i could say i’ll always have feelings for you, but i’ve got a life ahead of me and i’m only 22” dediğini duyunca, “yavrum süpersonik, bu sen değil miydin ki yea?” diye sordum kendime. Bazı şarkılar izin istemeden sizi anlatır. Böyle şarkıları keşfetmek güzeldir. Dinleyelim, ruhumuz canlansın.

Bu arada burda bahsettiğim o hatun da benim.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to I’m only 21.

  1. Eshevar says:

    Bence herkesin vardır sadece kendine ait, farklı ve hakkında kimsenin anlayamayacağı anlamlar gizlediği filmleri, kitapları, şarkıları. Onların popülerleşmesi de üzer genelde zaten. Hani şey gibi, sadece çok sevdiklerine bahsedersin o filmlerden, kitaplardan, şarkılardan. Hazine gibi bir çeşit.
    Ha bir de; bazen an olur, sevmediğin ya da ne yaparsa yapsın o eserlerin kutsallığını anlayamayacağını düşündüğün birilerinin duyduğunu, gördüğünü hatta belki sevdiğini duyarsın onlardan birini. O zaman karışıyor bence biraz kişi ama ne yaparsa yapsın, o yeterince ya da doğru şekilde anlayamıyordur. İnanmak gerek bence..(başka türlü de başa çıkılmıyor sanki)

  2. Biraz da bencillik gibi🙂 Ama böyle bencilliğe can kurban. O kendine sakladıkları kişiyi “o kişi” yapar bence.

Leave a Reply

